Wehkamp Retail Group B.V. (WRG) hecht veel waarde aan een duurzame en transparante samenwerking, waarbij efficiëntie, kwaliteit en innovatie centraal staan. Deze instructie voor de boekingsportaal is opgesteld om duidelijke richtlijnen te bieden voor het gebruik van het platform, zodat het boekingsproces soepel en efficiënt verloopt. Door de juiste procedures te volgen, kunnen we onze samenwerking optimaliseren en flexibel inspelen op de dynamiek van de markt.
Wij waarderen de samenwerking en verzoeken vriendelijk om de instructies zorgvuldig te volgen.
Bij vragen kan contact worden opgenomen met: Dalí Klaassen
Hieronder wordt stap voor stap uitgelegd welke vragen en opties in ons boekingsportaal worden getoond. De eerste drie stappen gelden voor elke aanmelding. Daarna splitst de instructie zich op in verschillende typen aanmeldingen. Via het zijmenu kunt u eenvoudig door de instructies navigeren.
Wanneer het boekingsportaal wordt geopend, worden een aantal voorwaarden gepresenteerd. Lees deze zorgvuldig door en klik op ‘Akkoord’ om akkoord te gaan met de voorwaarden.
Na het geven van akkoord wordt gevraagd de leveranciersnaam in te voeren, zoals deze op de Purchase Order staat. Let op! Vul in deze stap niet de naam van de vervoerder in; dit komt later in het proces.
Vervolgens wordt gevraagd het leveranciersnummer in te voeren, zoals deze op de Purchase Order staat.
Bij deze stap zijn de voor- en achternaam en het e-mailadres verplicht om in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig om contact op te nemen indien nodig. Extra e-mailadressen en opmerkingen zijn optioneel.
Kies de optie die van toepassing is op uw melding, vervolgens zal het portaal en dus deze instructie zich opdelen in verschillende type aanmeldingen:
Wanneer u beschikt over een CSV-paklijst, EDI-referentie of WDP-referentie, kunt u uw zending aanmelden volgens het onderstaande stappenplan:
Wanneer u nog niet beschikt over een CSV-paklijst, DESADV-referentie of WDP-referentie, kunt u een tijdslot reserveren volgens het onderstaande stappenplan. Let op! Zodra u een zendingreferentie met ons kunt delen, dient u een aanvullende aanmelding te doen. Zie hiervoor verderop in deze instructie: Details bevestigen van een reeds geboekte zending.
Wanneer u een tijdslot heeft gereserveerd en de CSV-paklijst, EDI-referentie of WDP-referentie beschikbaar is, dient u de details van de geboekte zending te bevestigen. Dit zorgt ervoor dat alle informatie correct is verwerkt en de zending volgens planning kan worden afgehandeld.
Indien een reeds geplande zending op een ander moment geleverd moet worden, dient u een nieuw tijdslot te reserveren. Dit geldt zowel wanneer u de levering vooraf wilt verplaatsen als wanneer een eerder ingepland tijdslot gemist is en de zending opnieuw aangeboden moet worden.
Indien een geplande zending niet meer geleverd zal worden, dient u het gereserveerde tijdslot te annuleren. Dit voorkomt onnodige reserveringen en zorgt ervoor dat de capaciteit optimaal benut kan worden.